Każdy, codziennie wychodząc z domu, co najmniej kilka razy mija różne witryny sklepowe. Są one wizytówką większości miejsc bez względu na to, jaką branżą zajmuje się ich właściciel lub jakiego typu produkty promuje. Jedną z najbardziej kluczowych kwestii w tym przypadku jest odpowiednia aranżacja witryn, która nierzadko wymaga sporo wysiłku i cierpliwości. Przecież witryny sklepowe są od tego, żeby zwracać na nie uwagę, a nie pomijać niezauważone. Zwykła ekspozycja towarów nie wystarczy, tu potrzebne jest coś więcej – co dokładnie? Poniżej dowiesz się, w jaki sposób wyróżnić swoją witrynę sklepową i zachęcić klienta do zakupów. Poznaj aranżacyjny sekret, którego mądre wykorzystanie na zawsze odmieni Twój biznes.

Witryny sklepowe mają jedno zadanie – zachęcić klienta, aby wszedł do środka i kupił te produkty, które zostały mu przedstawione na ekspozycji. Wiele badań marketingowych oraz eksperymentów społecznych dowiodło, że witryny sklepowe mają zaledwie kilka sekund, aby zachęcić do siebie potencjalnych konsumentów. Mają one zatrzymać jego uwagę podczas gonitwy po galerii handlowej lub po mieście i zainteresować go na tyle, aby bez wahania wszedł do sklepu. Pojawia się jednak pytanie, jak dokonać tego, aby zwykła ekspozycja towarów spełniła tak trudne zadanie? Oczywiście pomoc profesjonalistów, dekoratorów wnętrz i architektów jest w tej kwestii nieoceniona. Do tego warto zainwestować w niestandardowe rozwiązania, ciekawe oraz niepowtarzalne manekiny czy chwytliwe hasła reklamowe. Jednak nawet najlepszy specjalista bądź najbardziej nieoczywisty pomysł nie wystarczy i nie poradzi sobie bez wsparcia nowoczesnej technologii. Prawidłowe oświetlenie w każdej dziedzinie marketingowej, od lat działa cuda.

Oświetlenie witryny sklepowej – jak to wszystko się zaczęło?

Choć wiele osób uważa, że kolorowe, błyszczące, świecące oraz widoczne z daleka witryny sklepowe stanowią wymysł współczesnych czasów, to jednak tak wcale nie jest. Już na przełomie XIX i XX wieku zadawano sobie pytanie, jak wyróżnić swój sklep spośród innych zajmujących się sprzedażą podobnych produktów i artykułów. Pomysłów było wiele, ale to właśnie jeden z nich sprawdził się najbardziej – podświetlana witryna sklepowa. Przechadzając się po ulicach miasta oraz mijając kolejne niewyróżniające się z tłumu ekspozycje towarów, to właśnie te oświetlone przykuwały największą uwagę, zachęcały, by wejść do środka. Od tamtych czasów wiele się zmieniło, a teraz rzadko która witryna jest nieoświetlona. Dlatego, aby przykuć uwagę osób przechodzących obok, potrzeba nie tylko zwykłego światła, lecz nowoczesnej technologii i dozy wyobraźni, żeby sklepowa witryna stała się małym, niepowtarzalnym dziełem sztuki.

Jak oświetlić swoją witrynę sklepową, tak aby przypominała te, które posiadają najbardziej znane butiki na świecie?

Nowy Jork, Paryż, Berlin czy Londyn – znane i kochane sklepy, butiki czy domy towarowe w tych miastach od lat zajmują najwyższe miejsca w kategorii najefektowniejszych witryn sklepowych. Ich sekret tkwi w dobraniu odpowiednich sztuczek i kombinacji świetlnych, które w połączeniu z różnymi dekoracjami tworzą niesamowity efekt. Kolory oraz dynamiczne oświetlenie witryny sklepowej LED sprawiają, że sklepy wyróżniają się na tle innych.

Należy jednak pamiętać o ważnej zasadzie – co za dużo, to niezdrowo. W oświetleniu LED witryny musi panować harmonia i porządek. Jeśli obok Twojego sklepu znajduje się inny obiekt, którego wystawa jest bardzo podobna, zastosuj inny kolor oświetlenia niż sąsiad, na przykład o większym natężeniu bądź barwie. Ważne jednak, żebyś nie przesadzał – za dużo efektów świetlnych może przynieść całkowicie odwrotny efekt od zamierzonego.

Warto też pamiętać o nakierowaniu skoncentrowanego snopa na produkty znajdujące się w witrynie. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że zbyt rozproszone światło będzie się odbijało od szyby i oślepi przechodniów, czego należy się wystrzegać. Ostatnim, lecz niemniej ważnym aspektem jest dobór oświetlenia witryny, które będzie pasowało do charakteru całego sklepu oraz asortymentu.