Pakowanie paczek w sklepie internetowym jest nieodzownym procesem finalizacji zamówienia. To właśnie w tym momencie jesteśmy w stanie nie tylko przekazać paczkę do odbiorcy, ale również przekazać marketingową wartość, która poprawi wizerunek naszej marki. O czym powinniśmy pamiętać przy pakowaniu paczki dla naszego klienta?
Zadbaj o personalizację opakowań kartonowych
Opakowania kartonowe są najczęstszym wyborem w sklepach internetowych. Nie bez znaczenia jest tutaj stosunek wyprodukowania takiego kartonu do bezpieczeństwa naszej paczki w transporcie. Opakowania kartonowe to również doskonała możliwość dla nas na użycie personalizacji naszej paczki. W jaki sposób możemy to zrobić? Bardzo ciekawą opcją może być umieszczenie naszego logo na kartonie. Dzięki temu klient docelowy będzie wiedział, że paczka pochodzi z naszego sklepu internetowego. Z całą pewnością nie jest to rozwiązanie powszechne, zatem dzięki tej modyfikacji będziemy mogli wybić się spośród naszych konkurentów. Opakowania kartonowe z logiem są oczywiście droższym rozwiązaniem, ale w dłuższej perspektywie czasu będziemy mogli na tym zbudować bardzo stabilną markę. Musimy pamiętać o tym, że utrzymanie klienta jest tańsze niż pozyskanie nowego. Jeżeli odpowiednio zadbamy o doznania naszego klienta podczas procesu zakupowego, istnieje spora szansa, że do nas powróci.
Zainwestuj w firmową taśmę
Wiemy już, w co pakować paczkę w naszym sklepie internetowym. Należy teraz zastanowić się jednak nad tym, jaką taśmę użyć? Służy ona przede wszystkim do tego, aby nasze opakowanie w trakcie transportu nie uległo otwarciu lub zniszczeniu. Mało osób wie, ale również na taśmach do kartonów można umieścić nasze logo. Na rynku istnieją specjalnie taśmy, na których możemy drukować logo naszego sklepu internetowego. Jest to kolejny czynnik, za pomocą którego możemy wybić się spośród naszych konkurentów. Tutaj również w grę będzie wchodziła cena. Za personalizowaną taśmę zapłacimy znacznie więcej niż na za klasyczną, ale w dłuższej perspektywie czasu możemy zyskać serca naszych odbiorców. Paczki przygotowane w ten sposób stosunkowo często są wrzucane na media społecznościowe, co może generować kolejną falę zakupów w naszym sklepie internetowym. Dzięki takiemu prostemu rozwiązaniu możemy zyskać popularność, która nie zostałaby wygenerowana przez nawet najlepsze kampanie płatne.
Napisz coś miłego
W jaki sposób możesz szybko zapaść w pamięci klienta końcowego na długie miesiące? Napisz coś miłego wprost od siebie! Rozwiązaniem będzie ręcznie napisany liścik, w którym podziękujesz za dokonanie zakupów. Poświęcisz na to kilkanaście sekund, a może to sprawić, że klient będzie chciał wrócić do Twojego sklepu internetowego. Jest to rozwiązanie, które nie jest zbyt popularne w Polsce, a nie wymaga od nas nic poza chwilką czasu oraz zaangażowania w to, co robimy. Paczka z liścikiem zapakowana w personalizowane opakowanie kartonowe oraz klejona specjalną taśmą klejącą może na długo zapaść w pamięci naszych klientów. Dzięki temu będziemy mogli budować autorytet naszej marki oraz przekonywać kolejnych klientów, że warto robić zakupy w naszym sklepie internetowym, ponieważ dają one nie tylko produkt wysokiej jakości, ale również sporo radości. Dzięki temu będziemy mogli w stosunkowo krótkim czasie stać się przodownikiem w swojej branży, a konkurencję zostawić daleko w tyle. Warto zacząć myśleć w ten sposób.
Pakowanie paczek w sklepie internetowym jest bardzo często wynikiem wiedzy oraz doświadczenia. Na samym początku pakowane przez nas paczki z całą pewnością nie będą spełniały naszych oczekiwań. Warto jednak udoskonalać nasze umiejętności, ponieważ sposób, w jaki pakujemy paczki dla naszych klientów, może mieć bardzo duże znaczenie przy następnych zakupach. Jeżeli ten proces zostanie przez nas pominięty lub zaniedbany, istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że klient wybierze naszych konkurentów w przyszłości. Jeżeli nie czujemy się na siłach, aby wykonywać takie czynności, możemy zlecić to zadanie zewnętrznej firmie.