Rynek motoryzacyjny z roku na rok coraz prężniej się rozwija. Sprawia, że obecnie powstają coraz to nowe paliwa, dzięki którym samochody mogą się poruszać. Coraz częściej słyszy się o samochodach elektrycznych, jednak nadal na drogach najczęściej spotyka się auta na benzynę czy olej napędowy. Inną alternatywą jest instalacja LPG. Gaz czy benzyna? To z pewnością najczęściej pojawiające się pytanie wśród kierowców. Wielu z nich zastanawia się bowiem, czy warto jest inwestować w instalację LPG w swoim samochodzie.

Instalacja gazowa we Wrocławiu — czy warto się zdecydować?

Niestety, ostatnie lata pokazały, że ceny benzyny oraz oleju napędowego są w dużej mierze uzależnione od sytuacji polityczno-gospodarczej na świecie. Nic więc dziwnego, że coraz więcej kierowców poszukuje rozwiązań alternatywnych. Bardzo dobrym pomysłem okazuje się instalacja LPG. Jej największą zaletą jest to, że bez problemu można ją zamontować w samochodach benzynowych, dieslach, a nawet modelach na napęd hybrydowy.

Czy instalacja gazowa we Wrocławiu to droga inwestycja? Z pewnością wielu kierowców może przerazić się dużymi nierzadko dużymi kosztami, jakie trzeba wsadzić do samochodu, który ma jeździć na gaz. Warto jednak przeanalizować późniejsze koszta, jakie kierowca będzie mógł zaoszczędzić na paliwie. Większość statystyk pokazuje, że wydatki na paliwo w samochodzie z instalacją LPG mogą zmniejszyć się nawet o 50 procent przy użyciu benzyny 10 l/100 km oraz gazu 11,5 l/100 km.

Oznacza to więc, że instalacja LPG w samochodzie może stanowić świetną inwestycję na przyszłość i z pewnością szybko się zwróci mimo większych kosztów, jakie należy włożyć w montaż instalacji. Należy jednak pamiętać, że każdy samochód może inaczej “znieść” instalację LPG. Warto więc, aby kierowca, który zdecyduje się na takie rozwiązanie, wykonał dokładne obliczenia. Dzięki temu będzie on wiedział, czy LPG w jego pojeździe ma sens.

LPG w samochodzie — ekologia i bezpieczeństwo

Według przeprowadzonych badań, gaz emituje do atmosfery dużo mniejsze ilości szkodliwych substancji niż ma to miejsce w przypadku “benzyniaków” czy Dieslów. Dla przykładu, w zakresie dwutlenku węgla jest to 10-15% mniej, tlenku węgla — 20%, natomiast w przypadku cząstek stałych emisja jest niższa nawet o 90%. Nic więc dziwnego, że LPG został potraktowany w krajach Unii Europejskiej priorytetowo, jako alternatywa dla innych paliw silnikowych. W przyszłości może to oznaczać różnego rodzaju ulgi fiskalne dla posiadaczy instalacji LPG.

W kwestii bezpieczeństwa oraz komfortu podróży, instalacja LPG również góruje nad innymi paliwami silnikowymi. Przede wszystkim samochód, który jeździ na gaz, ma dwa razy większy zasięg, z racji posiadania dwóch niezależnych instalacji paliwowych. Ponadto w przeciwieństwie na przykład do coraz częściej występujących samochodów elektrycznych, stacji LPG w Polsce jest dużo więcej niż stacji ładujących. W przypadku awarii jednego układu paliwowego, kierowca zawsze może przełączyć się na drugi.