Wyszukiwarki internetowe są jednym z najważniejszych źródeł ruchu w sieci – wysoka pozycja w Google stanowi gwarancję, że naszą stronę odwiedzą tysiące potencjalnych klientów. Jednak osiągnięcie dobrych rezultatów nie jest proste, ponieważ trzeba przyjąć i zrealizować odpowiednią strategię z zakresu pozycjonowania. Tylko jak to zrobić? W tym artykule wyjaśniamy, jak dobrać frazy do pozycjonowania.
Czym jest i jak działa pozycjonowanie stron internetowych?
Pozycjonowanie stron internetowych to ogół działań mających na celu polepszyć pozycję serwisu w wynikach wyszukiwania osiąganych w popularnych wyszukiwarkach internetowych. To nie tylko Google, ale też chociażby Yahoo czy Bing, choć oczywiście na ten moment lider jest tylko jeden.
Planując pozycjonowanie w Zabrzu, wykonuje się szereg działań, związanych zarówno z optymalizacją techniczną samej strony internetowej, zwiększeniem jakości znajdujących się na niej treści, jak i pozyskiwaniem linków z innych witryn. Każde z tych działań ma duże znaczenie.
Ważną kwestią jest też przyjęcie odpowiedniej strategii. Z racji na dużą konkurencję wiele serwisów decyduje się na skupienie się na pojedynczych frazach kluczowych i tematykach, co pozwala znacząco zmniejszyć budżet niezbędny do osiągnięcia sensownych rezultatów. Tylko jak wybrać słowa kluczowe?
Frazy kluczowe a pozycjonowanie – co warto o nich wiedzieć?
Frazy kluczowe to konkretne wyrażenia, które są wyszukiwane przez internautów w Google. Może to być jedno lub kilka wyrazów, a także całe dłuższe wyrażenie – w tym wypadku mamy do czynienia z tzw. frazą long tail. Oczywiście, w przypadku złożonych słów kluczowych liczba internautów, którzy je szukają, jest dużo mniejsza, ale z drugiej strony znacząco spada też konkurencja ze strony innych serwisów, przez co wybicie się na nie to znacznie łatwiejsze zadanie.
Warto też pamiętać, że Google ciągle poprawia algorytmy swojej wyszukiwarki, a stosowanie konkretnych fraz ma coraz mniejsze znaczenie. Roboty Google’a skanują setki tysięcy stron i są w stanie zrozumieć tekst na tyle dobrze, że potrafią dobierać witryny zgodnie z kontekstem. Frazy kluczowe wciąż pozostają bardzo ważne, ale równie istotna, a może nawet ważniejsza, jest jakość treści.
Jak wybrać frazy kluczowe pod kątem pozycjonowania? Zabrze
Przed wybraniem fraz kluczowych pod kątem pozycjonowania należy wybrać konkretną, określoną tematykę i zrobić dokładny research wchodzących w nią zagadnień. Dobry pomysł stanowi szczegółowa analiza konkurencji oraz skontrolowanie, czy faktycznie jest silna.
Jednak najważniejsza kwestia sprawdzenie, czy potencjalne frazy kluczowe faktycznie mają odpowiedni potencjał w Google. Czasami nawet najciekawsze pomysły na artykuł czy treść innego typu spotykają się z brakiem popytu ze strony internautów – frazy kluczowe o 100 czy 200 wyszukiwaniach rocznie pozwalają łatwo wybić się na pierwsze miejsce w wynikach wyszukiwania, ale zakres pozyskanego ruchu będzie raczej niewielki. Przez to warto się zastanowić, czy opracowanie i zrobienie odpowiedniej treści faktycznie ma sens.
Gdzie szukać fraz kluczowych potrzebnych do pozycjonowania? Zabrze
Wiele osób zastanawia się nad tym, jak sprawdzić frazy do pozycjonowania i gdzie szukać inspiracji. Google udostępniło kilka narzędzi, w tym Google Trends, które pozwala sprawdzić popularność w dłuższej perspektywie czasowej. Amerykańska wyszukiwarka oddała do użytku również zaawansowany planer słów kluczowych dla użytkowników Google Ads. Natomiast to nie wszystkie dostępne opcje.
W internecie działa wiele firm, które dostarczają specjalistyczne oprogramowanie do planowania fraz kluczowych. Za takie narzędzia trzeba z reguły słono zapłacić, ale w zamian dostaniemy dostęp do ogromnej ilości danych pozwalających skutecznie zaplanować i zarządzać treścią na stronie. Jeśli mamy wątpliwości, to zawsze możemy zajrzeć na strony konkurencji oraz zainspirować się istniejącymi tekstami – oczywiście, nasza treść musi być dużo lepsza, by móc dobrze się pozycjonować.
Wybór właściwych fraz kluczowych jest niezbędny, by osiągać dobre wyniki z zakresu pozycjonowania stron internetowych. Można to zrobić samodzielnie, korzystając z wyspecjalizowanych narzędzi od Google’a czy zewnętrznych dostawców albo skorzystać z pomocy agencji SEO.